And we’re off again


image

Lite glest mellan uppdateringarna men jag får skylla på livet och jobbet.

Som ni säkert anar så är jag åter igen på resande fot och den här gången är det Zurich och Schweiz som gäller.

Ikväll så har jag middag med en av mina chefer och några kollegor och sen väntar ett par dagar med möten.

Jag ser verkligen fram emot det eftersom jag är väldigt oberest vad gäller Schweiz och det ska dessutom bli kul att träffa alla kollegor som jobbar på olika håll i europa.

Tyvärr är planet lite försenat och jag det innebär att jag är fast på Heathrow T5 och jag måste anstränga mig för att INTE gå och köpa en Samsung Galaxy Tablet…

One thought on “And we’re off again

  1. Hej Stina!
    Har mailat dig ien gång tidigare om du hade tid för en fika i stan🙂 Men jag börjar bli riktigt nervös nu och skulle i alla fall vara jättetacksam för lite svar på mina fundering. Flyttar nästa vecka till London med förhoppningen att faktiskt skaffa mig en ordentlig karriär!

    Vart tror du det är bäst att börja? Känner inte för att jobba i butik/resutrang/hotell egentligen, då jag jobbat som ställföreträdande butikschef i butik de senaste 3åren och min förhoppning är på nått sätt att hamna ur min sprial här hemma. Blir bara sånna jobb jag blir erbjuden här hemma i princip.

    Tar examen imorgon från en yrkeshögskole-examen i b2b försäljning med fokus på den kinesiska marknaden. Hur översätter man yrkeshögskola till motsvarande i england? Tror du att det på nått sätt kommer kunna hjälpa mig i min strävan? Har inga “jag måste jobba med detta eller detta” utan jag lockas snarare av att faktiskt få använda hjärnan på jobbet, om du förstår vad jag menar?🙂 Kan lätt tänka mig att börja som receptionist eller liknande som håller mig över ytan ekonomiskt till en början. Lockas inte av att tjäna massa pengar, utan bara att få bo i en storstad och faktiskt göra något som känns meningsfullt. För att förstå mig lättare så skulle man kunna beskriva mig analytisk, ordningssam samtidigt som jag är väldigt social och har lätt för att anpassa mig till olika omgängetskretsar. En riktig kameleont med andra ord, haha.
    Vilken marknad tror du passar mig och vilken är det lätt att få jobb inom?

    Ps. Jag har funnit jättemycket inspiration hos dig och skulle vara överlycklig om det gick hälften så bra för mig! Tack för det stöd din blogg ger mig!

Leave a Reply

