Are we home yet?


Det har med att resa en massa i jobbet kan ju tyckas vara valdigt glamorost, och jag ska inte ticka udner stolen med att det ar kul att fa se olika stader, bo pa fina hotell och ga pa middagar med kollegor fran hela Europa.

Men samtidigt sa ar det ju som man alltid sager, borta bra men hemma bast.

image

Igar nar jag kom hem fran Zurich (snygg flygplats, tycker ni inte?) och Schweiz sa var jag ordentligt trott, jag vet inte nar jag var sa utmattad senast. Langa arbetsdagar, nya intryck, nya kontakter och massa flangande hit och dit. Att jag sedan maste kompromissa hemlagad mat, gymet och min egen sag gor helt enkelt att man blir valdigt slut.

Nu hade jag turen att bli valdigt bra omhandertagen under helgen. En massa somn, supergod mat (se nedan!) och ingen stress. Det gjode susen, jag har inte varit sa utvilad pa over ett ar tror jag.

image

Men jag ar duktig pa att glomma bort det dar fina i att inte gora nagot alls en helg, man behover det igen och jag ska nog verkligen forsoka planera in lite mer ‘ingen tid’ i framtiden.

Nar den har veckan ar slut sa kommer mitt hektiska resschema lugna ner sig en hel del for den har gangen. I Juli blir det endast nagra korta resor till Tyskland, men i ovrigt planerar jag att halla mig pa hemmafronten sa mycket som mojligt.

Da blir det till att sova ordentligt, gymma sa mycket det gar och dessutom ata hemlagad mat. I can’t wait!

Leave a Reply

