Helg, lunchmote och svara konversationer


Musslor och champagen cocktails ar en perfekt middag!

Hej alla ni som laser min blogg! Hur ar det med er? Hade ni en trevlig helg?

Som ni kanske kan se pa fotot har ovan sa hade jag det riktigt bra under helgen, Lordagen bjod pa sen middag (musslor och champagne cocktails) och efter det en nattvisning av Batman – The Dark Knight Rises pa IMAX. En riktigt bra film!

Mandagen har varit relativt seg hittills, men jag hade ett valdigt positivt lunchmote med en av vara direktorer. Vi hade en hel del kansliga amnen att avhandla och aven fast det ar svart att vara sa arlig som man kanske vill vara ibland sa slutade det valdigt bra.

Han gav mig komplimanger for min arlighet och sant ar alltid skont da man vet att man har gjort ratt sak.

Las mina tips om hur man for en arlig, oppen och konstruktiv konversation.

One thought on “Helg, lunchmote och svara konversationer

  1. Hej Stina!
    Jag hittade ingen kontaktadress så jag lämnar en liten fråga här och hoppas att jag kan få ett svar.

    Jag är 19 år och planerar att flytta till London och ta i princip det jobb jag får, ungefär så som du gjorde om jag har förstått det rätt? Det är i alla fall så att jag har börjat fundera över det här med personligt brev och du verkar ju så klok när det kommer till det här med cv och söka jobb så jag tänkte fråga dig hur du gjorde/hade gjort i min sits?

    Främst hade jag tänkt söka jobb i butiker/pub/cafe-resturang och tänkte därför göra 3 olika typer av brev, men så har jag läst att man ska skriva var man har sett deras annons osv, tilltala varje arbetsgivare så att säga och det blir ju väldigt mycket om man bara ska söka vart som helst och på ställen man går förbi.

    Behöver man ens skriva personliga brev till alla jobb? (har i vilket fall skrivit ett cv som jag tror är bra och det är väl utförligt med tanke på att jag inte har så mycket erfarenhet ännu)

    Jag känner mig lite uppgiven så om du har något tips hade det varit guld värt.

    Tack på förhand
    /Emma

Leave a Reply

