I USA far man vara stolt som tjej


Jag ar stolt och det tanker jag inte dolja.

Jag kommer skriva ett lite langre inlagg i det har amnet langre fram, men nagot som jag verkligen uppskattar har i USA ar att det verkar vara OK att man som tjej ar stolt over sig sjalv och framhaver sin framgang.

Tyvarr sa har jag valdigt manga erfarenheter fran Europeiska lander att det helt enkelt inte ar acceptabelt att man som tjej star upp, ar stolt over sig sjalv och uttrycker det. Det ar supertrakigt, ar man framgangsrik sa ska man inte behova dolja det.

Framgang jobbar man sig hart till, varfor ska man inte kunna fa vara stolt over det? Man behover fa vara det da det finns sa manga ganger som man moter framgang och for att ta sig igenom det ar det viktigt att komma ihag att man ar bra pa det man gor.

Jag arbetar langa timmar, tar svara konflikter och gar igenom eld for att lyckas med mina projekt. Jag tanker absolut inte tysta ner det. Har ar det manga starka kvinnor som star upp och ar stolta for sina framgangar, pa det viset sa smalter jag faktiskt in.

One thought on “I USA far man vara stolt som tjej

  1. Min analys är att patriarkatet föder avundsjuka bland kvinnor. Det är ofta svårt för en kvinna att tävla med en man i arbetslivet, så kvinnor tävlar med varandra istället. Vi borde genomskåda detta och stötta varandra.

Leave a Reply

