Ar Europeiska kvinnor snallare?


Nu har jag antligen landat i Virgins business lounge och sitter och chillar med en kopp te samtidigt som jag tar hand om den del jobbmail. Skont att det ar fredag och veckan faktiskt ar slut, det blir en kort helg for mig men anda!

Jag maste erkanna att jag faktiskt ar lite forvirrad over att Virgin har en bla business lounge da rod ar deras farg. OK, det finns seriosare saker att reda ut just nu, men jag kan inte hjalpa att jag ar lite nyfiken.

Kommer ni ihag att jag skrev ett inlagg har om dagen ang att det verkar vara mer acceptabelt har i USA att som kvinna vara stolt over sig sjalv och sin framgang? Jag hamnade i en situation som jag upplever som en kontrast idag…

Nar min chauffor hamtade mig sa borjade vi prata lite om diverse saker och vi bytte en del kulturella upplevelser da han fran borjan ar fran Indien och jag fran Sverige/ UK. Nar han sen slappte av mig pa flygplatsen sa onskade jag honom en trevlig helg och innan han sa hej da sa sa han: ‘You are so nice, that’s the thing with European women, you have a big heart. Most American women treat people like me like a dog.’

Det gor mig lessen att hora, att en sa trevlig kille blir illa behandlad. Men samtidigt sa kunde jag inte lata bli att relatera det till mina iakttagelser har om dagen ang framgangsrika kvinnor i USA.

Intressant, nagot jag ska fundera lite mer pa…

Leave a Reply

