Hosten 2012


Det ar svart att komma ihag exakt allting som har hant i mitt liv de senaste manaderna, men med hjalp av Facebook och Instagram sa kommer har en liten resume…

I slutet av September sa fyllde jag ar och aven fast det ar alltid ar kul att fylla ar sa fick jag som vanligt lite panik av att bli ett ar aldre. Mina fina kollegor overaskade mig i alla fall pa min dag som sedan avslutades med mina vanner pa en av mina faviritrestauranger i Soho🙂

Vi fick besok fran Sverige och firade med musslor hemma hos mig!

Det var sa mycket som hande under hosten sa nar det gick sa sag jag till att ta det lugnt hemma, har har jag te date med en av mina basta vanner.

Mamma halsade pa och en av sakerna vi gjorde var att njuta av underbar Sri Lankans mat.

Hosten kan vara sa oerhort vacker och har njuter jag av en kylig men valdigt fin dag i Hammersmith.

Pa jobbet sa drog vi igang en valgorenhetskampanj som gick ut pa att samla och sla in julklappar at hemlosa Londonbor. Det gav mig en massa inspiration och framfor allt tacksamhet for det liv jag har mojlighet att leva.

Det var svart att hinna med allt, men jag forsokte sa mycket som mojligt att fokusera pa traning. Jag fokuserar mest pa vikter just nu eftersom jag tycker det ar sa oerhort kul!

Jag och mitt jobbteam lyckades aven hitta en underbart bra cocktailbar alldeles runt hornet fran kontoret. Vi har sjalvklart blivit fredagsstammisar🙂

Med katterna sa ar det bara bra, Leon ar charmig som alltid och Cisco haller sig precis som vanligt i skym undan. De ar hur som helst valdigt nojda over att extra-matten Matilda bor hos oss nu.

Julklappar inhandlades en massa, har serni pepparkakshuset pa Artisian du Chocolate i Notting Hill. Ett perfekt stalle for den som uppskattar atbara klappar.

Sjalvklart sa har jag aven rest en hel del, bl.a. sa besokte jag Paris och Berlin under hosten. Har ser ni julljus i Berlin under en av kvallarna jag var dar. Och oj vilken rolig resa det var! Effektivt rent jobbmassigt och pa kvallarna sa jobbade vi flitigt med team bonding och catch up med kollegor som vi inte sett pa ett tag.

Men det ar inte bara i Berlin som de kan det har med julen… Titta vilken fin julgran som jag hittade i Galleries Lafayette nar jag var pa jobbresa i Paris. Sjalvklart sa ar det Swarovski som star for den.

Ater ute gor jag tyvarr mer an nagonsin! Det ar lite trakigt eftersom jag tycker om att laga mat och mar bast av hemlagad mat. Dock innebar det ju att man hittar en hel del bra restauranger och en av de basta upptackterna under hosten ar helt klart ‘Tsunami’ som finns i Clapham och pa Charlotte Street. Bra sushi till bra priser.

Arets julfest holls pa Kensington Roof Gardens och jag tankte att med en stretchig svart klanning sa kan man inte hamna fel. Med den sa kan man ju bade ata for mycket och spilla dricka utan att nagon marker😉

Dock sag jag ut som Rudolf nar jag kom hem, alltsa inte endast det dar med rod nasa. Jag kan faktiskt inte forklara vad som hande!

Nar julafton kom sa vantade den traditionsenliga midnattsmassan i St Pauls Cathedral och innan det sa passade jag pa att testa ytterligare en av Gordon Ramseys restauranger. Varken St Pauls eller Gordon gjorde mig besviken den har gangen heller.

Juldagen spenderades med mina alsklingar hemma hos oss, det blev en lugn jul med venison middag. En av mina favoritjulklappar var den har cocktailringen fran Swarovskis James Bond kollektion, den passar mig perfekt eftersom jag har dille pa stora ringar.

Leon njot sjalvklart av julen han med, eftersom jag varit hemma valdigt mycket sa blev det mycket mys och uppmarksamhet och det gillas.

Efter jul sa spenderade jag nagra dagar i byn Castle Combe utanfor Bath, det var skont att fa komma bort fran London lite aven fast jag alskar denna underbara stad.

Nyar firades hemma hos oss med ett litet cocktailparty. Vi var ca 15 personer som skalade in det nya aret pa var takterass samtidigt som vi spanade in fyrverkerier i centrala och vastra London. Vi bjod sjalvklart pa en del goda canapeer och har ser ni vaktelagg som ar perfekt pa ett cocktail party.

Det var ett valdigt fint avslut pa 2012, ett ar som testat mina granser pa alla satt och vis. En av de basta sakerna med 2012 ser ni har brevid mig❤

 

 

One thought on “Hosten 2012

Leave a Reply

