Halsosammast kropp far man inte av loparbandet


En god van som vet att jag tycker om att trana och speciellt tunga vikter skickade den har artikeln till mig och jag maste fa dela med mig av mina asikter i det har amnet.

Vill man fa resultat i sin traning sa AR det vikter man ska satsa pa, punkt slut. Jag har varit en gymgalning i manga ar (over 12 ar faktiskt) och under den tiden sa har jag alternerat mellan viktfokuserad och cadiofokuserad traning och sanningen ar att bast kropp far man om man satsar pa vikter.

Att springa ar jattebra, hjartat behover det och kroppen mar bra av hogintensitet traning. Men man ska inte ignorera och misstolka den effekt som vikttraning har pa kroppen.

Att man som tjej skulle bli ‘stor’ eller ‘for musklig’ ar bara en myt, endast om man tranar absolut maxvikt eller tar testosteron sa ar det ett problem. Genetiskt satt sa bygger jag muskelmassa valdigt latt och inte ens jag kan ses som ‘stor’ trots att jag har sa mycket muskler.

Vill man ha en halsosam kropp som mar bra (och aven ser bra ut) sa ar det vikter/ styrka man ska fokusera pa, den som tvivlar tycker jag ska testa i en manad. Inte endast ar det nagot som ger bra resultat nu, det badar aven gott for framtiden vad galler skelett och ledstruktur.

Jo man kanske far lite blickar nar man som liten tjej plockar upp 10-kilos hantlar och borjar trana biceps, men det ar det vart. Det finns INGET pa denna jord som kan ersatta en halsosam kropp.

Leave a Reply

