Nu ska vi inte klaga på snö…


image

Alla Londonbor vet ju om att det rader s.k. ‘snokaos’ har i London. Lite sno och en hel huvudstad star still i princip. Flyg som inte gar, tag som ar forsenade och vagar som inte gar att kora pa. Och det hander varje ar! Suck sager jag och da ar det inte en mycket sno vi pratar om.

Dock maste jag erkanna att jag aldrig sett sa mycket sno i London tidigare under de snart 9 ar som jag har bott har. Det innebar alltsa inte att det ar MYCKET sno, men anda en del (sager norrlanningen).

Jag passade pa att ta fram mina vinterstovlar idag, kopte ett par designade Christian Cota forra aret som jag knappt anvant. De ar supersnygga tycker jag och dessutom sa har dom en ordentlig sula som skyddar mot bade kyla och halkigt vaglag.

Mitt i allt detta trakiga vader (for sno ar endast roligt om det ar en hel del och det ar sa kallt att det inte toar) sa gladjer jag mig att jag (forhoppningsvis) kommer fa lite sol nasta vecka. Da bar det namligen av till Kalifornien och aven fast det inte ar varmaste tiden pa aret sa hoppas jag anda pa battre vader an i London🙂 Iofs. sa ar jag dar i jobbsyfte sa vi far se hur mycker jag hinner njuta av eventuella solstralar!

3 thoughts on “Nu ska vi inte klaga på snö…

  1. Men herregud, har du redan bott 9 år i London?! Sånt här ger mig ångest…!🙂
    Jag är själv fast i utbildning i Sverige, men planerar att plugga i England nästa år. Äh, jag vet inte, men jag tänkte fråga om du vet hur det är att komma som svensk jurist och få jobb i England? Eller hur det är att försöka slå sig in på den engelska marknaden med “typisk akademisk” utbildning? Ratas man bort direkt om man inte läst en hel utbildning i England?

Leave a Reply

