Jag och hotellnycklar…


Nu har jag precis landat i San Francisco dar jag kommer befinna mig till Lordag. Jag checkade in pa Hilton har i financial district och tur som jag har sa blev jag uppgraderad till en svit🙂 Jag tror jag har bra hotellkarma for sant hander mig HELA tiden.

Dock ligger den pa 19e vaningen och det ar ju jattecoolt med den utsikten, om man inte ar oerhort hojdradd vill saga. Och det ar ju jag.

Appropa hotel sa maste jag dela med mig av nagot helt galet som jag lyckades med igar…

Sa jag var trott och lat och eftersom jag skulle packa ihop efter en vecka i samma hotell sa bestamde jag mig for att skippa restaurangmiddag och i stallet bestalla room service. Sag, gjort och valdigt lyckat!

Lite senare under kvallen sa bestamde jag mig for att ga till gymmet for lite intervalltraning eftersom jag insag att jag inte skulle hinna i morse p.g.a. tidiga moten och da jag intervalltranar sa har jag inte sa mycket pa mig. Det ar ju svettigt som tusan!

Nar jag avslutade traningen och kom tillbaka till mitt rum sa insag jag att jag glomt stalla ut brickan fran min middag utanfor dorren och gick darfor ut for att gora det. Varpa dorren stangs bakom mig… Och ni kan gissa resten, jag hade ingen nykel med mig och blev darfor utelast.

Sa vad gor man? Gar ner till receptionen saklart, men pa vagen dit sa stotte jag ihop med ett helt gang San Jose Sharks supporters (tror de var ca 20 stycken) vid hissarna i receptionen. Och dar stod jag, svettig och anfadd som fa i valdigt lite klader. Ni skulle ha sett deras miner!

Men det ar sant som hander, man far bjuda pa sig sjalv ibland.

Sjalvklart blev jag tvungen att lagga ut min story pa Facebook nar jag val kommit in i rummet igen och da passade en av mina dykarkompisar pa att paminna mig om nar vi var och dok pa Malta for ett par ar sedan och jag lyckades lasa in mig pa rummet med en trasig nyckel i laset. Sa just hotellnycklar har jag inte sa mycket tur med.

Nu borjar strax konferensen som jag ar har for att medverka pa, sa forst blir det en lite casual cocktail get together har pa hotellet och senare middag. I morgon ar det tidig start och sent avslut. Dessutom har jag pa kann att jag maste hinna tillbaka till San Jose under eftermiddagen i morgon eftersom det ar ett viktigt mote som jag borde vara med pa. Det kommer nog bli en lang dag.

Sahar plus en massa svett och ansiktsfarg som matchar min topp sag jag ut nar jag last mig ute. (Ja, jag ar en sandar fanig manniska som tar traningsbilder och lagger upp pa Instagram… Men det hjalper till en massa med motivationen tycker jag.)

Leave a Reply

